dinsdag 3 maart 2009

Sneeuwpret

















































Nadat gisteren tegen half elf het sneeuwen gedaan was en er zeker 25 cm sneeuw gevallen was kwam het zonnetje erdoor. En werd het dus een optimaal sneeuwfeestje. Er werd gesleed de berg af(lees ons achtertuintje dus), sneeuwengeltjes gemaakt, sneeuwballen gegooid





en dankzij de regenpakken bleef het merendeel van de kleding droog, okee op de zweetplekken na dan, want nadat je beneden was, moest je natuurlijk wel terug de berg op lopen. En dat in samenwerking met een heerlijk zonnetje......was dus werken geblazen. Maar ook mooie plaatjes werden er getrokken. De hele dag werd er dus in en met de sneeuw gespeeld en ons bezoek aan ons hondje hadden we wel kunnen laten, want de boel was letterlijk gesloten door de sneeuwval. Zo waren er ook vele werknemers bij manlief op het werk door de sneeuwval niet op komen dagen. Alleen krijgen ze hier dan ook geen loon....En ergens kan ik me het ook wel voorstellen. Je moet toch ook ergens met je kinderen heen, vooral als ze nog kleiner zijn. Maar tegen het middaguur lagen de meeste wegen er alweer fatsoendelijk bij zodat je weer normaal kon rijden. Ondanks dat het steeds rond het vriespunt zat. De zon smolt n.l. alweer de helft van de sneeuw weg. Maar wat wel een tegenvaller was, was de oprit. In drie etappes is hij schoongemaakt. Hier en daar lag nog ijs op de onderlaag. En met zo een plastic sneeuwschuivertje van pakweg 50cm breed, en een joekel van een oprit dat qua formaat al bijna een weg is snappen jullie dat daar wel enkele uurtjes werk in zaten. Maar gelukkig lag deze het er aan het eind van de middag schoon en droog bij. En ondanks dat er geen weersvoorspelling was van nog meer sneeuwval kregen we weer een berichtje dat de kinderen ook de dinsdag vrij zullen zijn. Nu omdat het koud werd afgelopen nacht -14. Snappen jullie het nog? Wij allang niet meer en zo heb je dus de kinderen inmiddels al voor de vijfde dag thuis....hun hoor je niet klagen, wat ik van vele ouders trouwens niet kan zeggen... En ik heb maar weer een flinke pan met verse gevulde kippensoep gemaakt, een pan stoofvlees en weer frietjes gemaakt. En dat met twee extra spelende kinderen over de vloer gingen die laatste er overgens aardig goed in.

9 opmerkingen:

conny ten berge zei

Het levert wel hele mooie plaatjes op!
Spannend, een nieuw hondje. Veel plezier ermee!

Annelies zei

Wat een mooie sneeuwfoto's. Hier in Nederland is het een dag met miserregen. (ik vraag me af of ik het goed schrijf)
Je ziet overal al knoppen in komen.

greet's foto's zei

hallo Miranda
jeetje wat een sneeuw zeg,altijd in dit jaargetijde Wat krijg je een schattig hondje.
ik ben met mabel ook zeer gelukkig,
zo kom ik nog eens op straat en heb dan aanspraak.
op het moment ben ik heel erg druk met kaarten maken, en foto,s maken
van de hartjes, ben dus erg druk,is maar goed ook.
groetjes van Greet

Anoniem zei

Prachtige plaatjes levert de enorme berg sneeuw op!

Petra zei

Je hebt gewoon je eigenste skipiste in de achtertuin!
Altijd weer een mooi gezicht die verse sneeuw.

t brocante sfeertje zei

Hai,heb niets met sneeuw,t is hier meer n grijze brei maar als ik jouw foto's zie....dat is heel mooi.Leuk om jullie avonturen te kunnen volgen daar aan de andere kant van de wereld.Veel sneeuwpret,Ingrid

Shirley zei

mooie sfeerfoto's en geweldige tijd hebben de kids, hoewel, na 4 dagen wil je het huis ook wel weer voor jezelf hebben, en dus huppetee naar school, toch?

Petra zei

Mooie foto's ook bij jullie! We kregen van Virginia Tech een telefoontje, dat ze pas om 10 uur open zouden gaan gisteren, dat betekende ook een pak sneeuw daar. Hier vanochtend alleen een verlate start en morgenochtend denk ik gewoon op tijd.

Cindy at her Country Home zei

Brrrr.... Miranda, dit is nou zo leuk van al die blogjes. Bij jou is het nog echt hartje winter in het mooie Virginia! Heb je al sokjes gemaakt voor het nieuwe gezinslid? Heb genoten van alle mooie foto's en dan ook nog kiekjes 's nachts met hoge nood genomen hahahah... Van mij dan alvast een lentegroetje voor jou, CinX