maandag 17 maart 2008

Filet Americain /Filet preparee gemaakt



Vanuit de behoefte aan bekende dingen, struin ik zo nu en dan rond op het internet en kom ik erg veel leuke recepten tegen. En het leukste is, dat ik nooit had kunnen denken, dat ik die ook nog zelf kon maken.
Zo kwam ik het recept van filet American (of filet preparee zo ze in Belgie zeggen), tegen bij een van de andere blog-vrouwen(dank je wel Petra uit NC). Die net als ik ver van de vertrouwde omgeving en eten wonen.
Dit recept is gemaakt van zeer mager rundergehakt dat samen met halfvolle mayonaise, Worshestersaus en verschillende andere kruiden samen in de keukenmachine wordt vermengt.
Het resultaat moet ik toch proeven en om elf uur zit ik heerlijk toostjes met filet en een kop koffie te verhapsnappen....hihihi.... ik moet toch weten wat ik gemaakt heb!!! En wonderbaarlijk het smaakt niet eens slecht!
Op aanraden van Petra vries ik een deel in. En gelukkig dat dit kan, want ik ben de enige van het gezin die dit heerlijk vind, maar ik eet ik geen pond filet weg in een week.

Terwijl ik sta te strijken krijg ik een telefoontje van het quilt-winkeltje met de mededeling dat de cursus wederom is uitgesteld tot hopelijk volgende maand. Da's minder, want ik had er net zo'n zin in. Dan zo maar even een eindje lopen, het is nog fris, ondanks de zon.

Onderweg ontdek ik dat mijn "katjesboompje" een magnolia blijkt te zijn die de de eerste bloesem laat zien. Ben ik blij dat ik er geen paastakken afgeknipt heb! Het lijkt ook wel dat ik fruitboompjes heb, al weet ik niet wat voor soort fruit.

Altijd leuk om zo je tuin te ontdekken. De vogels worden met de dag minder schuw, de Blue Ray laat zich horen als hij er is. Alsof hij vraagt of er wel voldoende eten is, het is een komen en gaan. Ook zie ik kraaien met veel zwart/blauwere koppen dan die in NL. Inmiddels heb ik ook al lijsters gezien, erg leuk om waar te nemen hoe mooi ze op hun beurt wachten of in de rij aansluiten op de trap, alsof er een nummertje getrokken moet worden, net als in de winkel.

1 opmerking:

Petra zei

Ben blij dat de filet americain gelukt is ;-) Een toastje of een heerlijke witte boterham er mee is nooit weg!

Mooi de magnolia. Prachtige bloemen hebben die.