dinsdag 11 maart 2008

Voorjaarskriebels


Aangezien ik 's nachts nog al eens wakker lig, spoken er vaak allerlei beelden door mijn hoofd. Een van die beelden is: hoe kan de kamer er anders uit zien, zonder het brave vaag gele kleurtje wat nu op de muren zit. Ik zou best wel eens wat meer pit in de kamer willen hebben en eigelijk ook wel eens expirimenteren met de Amerikaanse verf.
Voor Nederlandse en Belgische begrippen waarschijnlijk niks schokkends maar voor de Amerikanen misschien wel. Ik ga namelijk wat zwart-wit toevoegen op de muren. Ik geloof niet dat ze het kennen.
In de stalen/behangboeken zie ik veel varianten; zo is er druk klassiek met bloemmotieven. Ook veel erg saai behang, waar voor mij weinig gevoel van uit straalt. Maar ook de typisch Americaanse patchwork stijl, met veel hartjes en sterretjes. Vanzelfsprekend kan de marine look niet ontbreken, die kennen we volgens mij allemaal.

Jack gaat op zakenreis en is al vroeg naar Michegan gevlogen .Om 7 uur 's morgens belt hij dat hij al geland is, en zijn cell-phone(mobieltje) bleek leeg te zijn.
Komt mij goed uit want de rest van het gezin weet niets van mijn plannen. Dus nadat ik Nikkie op school heb afgezet, rijdt deze dame naar een plaatselijke verfwinkel en doe een degelijk onderzoek. Ik voel me wel een vreemde eend in de bijt, want ik blijk de enige vrouw te zijn die zelf klust. De verkopers komen een voor een op me af. Het valt niet mee, ik spreek (nog) geen technisch Amerikaans met accent, dus het koste handen en voeten om duidelijk te krijgen wat ik nu bedoelde. Daarbij komen er nooit vrouwen in een verfwinkel, die komen alleen behangboeken halen. Nee, de Amerikaanse vrouw uit deze streek laat het doen! Tot ongenoegen van de heren!

Ik laat me niet op me kop zitten en neem kleurstalen en folders mee en ga terug naar huis om met de staalkaarten te spelen. Ik zie in mijn gedachten de veranderde woonkamer al....
Ja, de beslissing is genomen en ik ga weer terug. De heren verwelkomden me en hadden me blijkbaar nog niet terug verwacht.
Met verf, rollers en een alienpak(witte ademende papieren overal) en dito schoenbeschermers rijd ik terug. Spullen aan de kant, plastiek op de vloer en deze dame staat al snel te schilderen , het is half twaalf.

Het valt me op dat de verf niet echt stinkt en binnen no time droog is. Nu snap ik waarom het in Extreem Home Makeover zo snel gaat. Binnen 10 minuten is het al opgedroogd!!!
Das fijn, ik kan nu in korte tijd, wand voor wand behandelen en alles weer terug hangen en zetten. Mijn plan was om een wandje met strepen te maken, lekkere brede van 1 meter. Met behulp van schilders tape plak ik de boel af. Het blijkt gelukkig een makkie te zijn!!
Zonder al te veel moeite zit de tape, zelfs na hermeten, op de juiste plaats. Rollertje erover en ik ben rond vijf uur klaar. Vervolgens even opruimen. Derest van de avond heb ik het lekker gemakkelijk. Jack op reis en Joey naar een vriendenclubje. Dus we besluiten bij de Burger King te gaan eten. Joey wordt al snel opgehaald en is hij na 1,5 uur weer terug. Nikkie heeft vandaag nog eens lekker met een vriendinnetje geschildert en zo haar verjaardag nog een over gedaan! Na haar huiswerk stapt ze vandaag toch vrolijk haar bed in.


Joey komt met een door hem voorgestelde lijst van vakken voor volgend jaar. Of we dit even willen tekenen. Nu heeft hij twee vakken op sportgebied uitgekozen, want zegt hij, "daar krijg ik toch ook punten voor"? Ja, dat klopt, maar aangezien dat hij volgend jaar waarschijnlijk 4 avonden zal sporten van 2,5 uur per keer, lijkt het mij een beetje veel van het goede!
Ik vraag hem het lijstje met de vakken waar hij uit kan kiezen, maar dat was voor hem ook niet echt duidelijk. Gelukkig hebben de 20e we nog een afspraak met school. Dan kunnen we wel beslissen wat het worden gaat.Hij zit momenteel in th 9th grade, een freshman dus, dit is de eerste klas van de highschool.Ben wel benieuwd van zijn volgende benaming weer zal heten.
Rond 10 uur stappen zowel Joey als ik ons bedje in en Jack komt rond half een doodop thuis. Gelukkig voor hem was ik inmiddels weer eens wakker geworden en konden we nog even bijkletsen. Maar al gauw wordt hij stiller en valt hij in slaap, terwijl ik nog lang wakker lig......

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Fotooooooooooos!!!

kastelke zei

Heb je voor-en-na foto's?
Ongelooflijk dat die verf zo snel droogt! Is het dan ook niet moeilijk om zonder strepen te schilderen?
In welke grade zit Joey?