zaterdag 22 maart 2008

Goede Vrijdag: Jack en ik gaan golfen, zonder kids

Wanneer we wakker worden (6 uur) is het nog donker. Een piepklein streepje licht verschijnt als we ons aankleden. Joey en ik zijn vandaag de eerste. Ik was sinds vijf uur wakker en na nog een aantal keer draaien, maar even gelezen. Jack en Nikkie maken we rond 7 uur wakker, dus zitten we even laten samen te ontbijten. We hebben hier een soort cornflaces ontdekt en die vinden we wel lekker. Die is nl. al gezoet en er moet er alleen wat melk bij.

Joey had deze week nog niet op school gegeten en gaat dat dus vanmiddag doen. Dus vandaag hoeft hij geen brood klaar te maken. Vervolgens bellen we nog even naar Fabienne, want die was gisteren 11 jaar geworden. Terwijl de anderen opstaan breng ik Joey naar school en ben om zeven uur al in de winkel om melk en pizza's voor het avondeten te halen. Want Jack en ik gaan golfen met Paul en Cathy. Dat kan eens een keer want de kinderen gaan gewoon naar school. We hebben er zin in. Ondertussen schijnt er een fel zonnetje en waait het nog steeds. Niet zo stevig als gisteren, maar het is een fris windje dat vanuit de besneeuwde Appalachen komt. Straks toch maar een jas aan doen, want ik voel dat mijn spieren er van verstijven. Het belooft vandaag up in the 60's te worden.

Wanneer ik thuiskom zitten de andere twee al fris en fruitig aan het ontbijt. Tegen acht uur mag ook Nikkie naar school.

Ik had gisteren wat bloemen te weten; acht rode tulpen, drie takjes witte crysanten, twee takjes gipskruid en twee takjes bladeren voor....... schrik niet $30,-gekocht. Want echte paastakken zijn hier nergens te vinden.

Dus maak ik ondertussen een paasstukje met hetgene dat ik kon vinden uit onze voorraad uit Nederland en creeer wat paashoekjes.
s.
Ik wil toch een beetje Paassfeer in huis. Ook besluit ik een rondje door de tuin te maken en knip dan maar gefrustreerd wat stijve takken van een weet ik veel fruitboompje.
En maak er het beste van!.

HET GOLVEN

Rond kwart voor negen gaan we richting de golfbaan "London Down". Het plan is om 18 holes te gaan lopen. We huren vandaag de clubs want iedereen moet zijn eigen tasje hebben. We trekken onze sneakers en handschoentjes aan, evenals de zonneklep. Haha, alsof we erg ervaren zijn..... niet dus!

Jack is op de Wii met het golfspelletje een Pro, dus we we zij benieuwd of hem dat geholpen heeft (oefenen op het droge). Wanneer we aankomen staan onze Engelse vrienden al de kar in te laden en we zijn snel vertrokken. Er staat een frisse wind en we verkleumen er van. Ik ben maar al te blij dat ik mijn sjaal en jas heb meegenomen.

Ik zie de anderen, veel stoerder dan ik, rillen op hun plaats. Geen onverstandige beslissing geweest. Bij de eerste hole staan er nog vijf karretjes met wachtende mannen en dus fluisteren we zachtjes tegen elkaar, want je mag een ander zijn concentratie niet verstoren met geklets. Wanneer we aan de beurt zijn vertelt degene die het spel voor iedereen zo spoedig mogelijk laat verlopen, dat we The choise of the captain gaan volgen. Dit houdt in dat de gunstigste verste bal genomen gaat worden.

Zo komen we allen toch aan de bal maar is het spel sneller ten einde. Al snel merk ik mijn slag minder is dan de vorige keer. Mijn spieren verstijven door de koude wind. En ik krijg last van een soort spierverrekkingen. Maar ik laat me niet kennen en ga gewoon verder. Jack zijn oefeningen op de Wii blijken vruchten af te werpen! Zo wordt onze slagen gekozen als beste.

Dit is wel zo handig, want ik sla dr bal ook in de zandbak en mag hem er zonder slaan gewoon weer uithalen en vervolgens weer op de route mag plaatsen. We genieten van de mooie omgeving en het spel.

De vogeltjes fluiten en we horen zelfs boos gekwetter wanneer een bal van Jack met een bloedvaart over een grote plas schiet en bijna een vogel raakt!!

Het lukt Jack alle ballen goed over de plassen te krijgen. Iets wat wij deze keer niet voor elkaar krijgen. Halfweg op de baan krijgen we een telefoontje van John (een ex-collega van Jack) uit Nederland. Wat een leuke verrassing en gezien we het spel niet mogen ophouden krijg ik het telefoontje in mijn handen gedrukt. Jack is aan slag! En zo hoor ook ik zijn stem weer eens, erg leuk hoor John we genoten ervan en hopelijk jij ook.

Halverwege gaan we het clubhuis in voor een snelle plas en eetstop. Met broodjes vertrekken we naar de karretjes, waar we al rijdend eten want ze verwachten ons om twee uur terug.

Al gauw zitten we weer in het spel. Af en toe moeten we wachten op de voorgangers en genieten dan even van het zonnetje, vooral op windstille plekjes. Tegen tweeen zijn we klaar. Wat een heerlijk dagje buitenlucht en ontspanning was dit. Eenmaal terug in de auto voelen we ons rozig, onze huiden gaan gloeien alsof we door de ijzel hebben gefietst. We zien ons zelf met de minuut roder worden. Achteraf blijken we gewoon te zijn verbrand! Helemaal over het hoofd gezien. Volgende keer maar goed insmeren dus. Thuisgekomen spuit ik hier en daar wat sportspray op armen en bovenbeen en kruip een uurtje in bed mijn spieren op te warmen. En dat blijkt te helpen als ik een uurtje later er weer uitstap.

De kinderen komen thuis en hebben ook het vakantie gevoel. Zij hebben volgende week een weekje vrij. Er wordt naar Nederland gebeld met de familie en de trampoline en basketbalspel worden weer gebruikt. De rest van de avond brengen we door met elkaar, we halen wat filmpjes voor vanavond. Onder andere Elizabeth, lord of the Rings deel 1 en Hairspray, waarin John Travolta een vrouwenrol speelt. Na de pizza komt Sandra en Danielle langs en samen kijken we een filmpje.

2 opmerkingen:

Petra zei

Wat een leuke bloemetjes heb je allemaal.... Ik heb net een paar gele tulpen kunnen scoren hier. En zonnebloemen. Niet echt paasachtig, maar vond ze te mooi om te laten staan.

Anoniem zei

Supermooie stukjes heb je gemaakt!!!
Jaha,slimmerik, wie wat bewaart heeft wat.....hahahaha!