donderdag 13 maart 2008

Prachtig (golf)weer....


Vandaag belooft het een mooie dag te worden. Joey is weer over zijn heimwee dip heen en is weer vrolijk naar school gegaan, net als zijn zus.
Begin deze week werd ik uitgenodigd door Cathy, om mee te gaan golven. Nou dat beloofd wat!!
We, de hele familie, hebben ooit een lesje gehad in the Homestead, een resort in Hot Springs Virginia, een prachtige omgeving waar we dus alleen hebben leren slaan. En dat is inmiddels bijna een jaar geleden.
Spullen heb ik niet, dus ik mag de golftas inclusief clubs van Paul, haar man, lenen. Hij is qua lengte net zo groot dan ik, dus dat past wel! Ik krijg ook nog zo een zonneklep en een handschoentje te leen, geweldig zo'n goed voorbereide vriendin, bof ik even!!!!
Om 9 uur staan wij dus al op Ivy Lake, de golfbaan en omdat het mijn eerste keer, is betaald ze de fee voor mij. Het plan is om vandaag negen holes te gaan doen, net genoeg voor een beginneling. Het is druk, dus vanwege de drukte beginnen we op de 10de hole. Het is een groot uitgestrekte golfbaan, dus we huren een karretje, waarmee je heerlijk mee over het terrein kan rijden.
Ondertussen verteld Cathy me dat de laatste negen holes, moeilijker zijn dan de eerste negen Oké, slik, ik zie overal zandbanken en plasjes tot flinke vijvers....o jee, maar ik probeer me er niet te veel van aan te trekken.
Ze geeft me een beetje les en geeft aan welke clubs ik nodig heb en al snel sla ik mijn eerste balletje blijkbaar in de goede richting. En even ver als mijn juf!
Beginnersgeluk, mompelt ze en vertelt me dat zij al drie jaar golft, maar dat ze eigenlijk niet zo een erg goede speler is. Vorig jaar werd ze bij een groepje oudere dames ingedeeld en dat was niet echt bevallen.
Na een paar holes word ik een real naturel talent volgens haar en we gaan gelijk op.
De zandbakken ontwijk ik allemaal en schiet slechts 1x de bal in het water! Wel eng hoor, zo over water schieten.
Rond 11 uur zijn we op het eindpunt, maar tijd voor een drankje of lunch heeft ze niet, want ze moet op school bij haar zoon helpen.
En dus rijd ik, nu het weer zo mooi is, richting de "Intratuin" van hier, alleen deze is veel kleiner en enkel buiten. Het is nog vroeg in het seizoen en ze beginnen nog maar planten bij te vullen en dus nog vrij leeg. Dan maar richting de Sam' s Club en besluit bij Panera een broccolie-cheddar soepje met een salade te nemen. Het smaakt goed en ik geniet buiten op het terrasje van het zonnetje. Het is rustig op het terras, een stukje verder zitten drie Franstalige dames te kletsen en ik dus. De Europeanen zoeken de zon op en de rest zit binnen. Zonde, want het is heerlijk weer, ik schat zeker rond de 20 graden.
Na de lunch ga ik nog even shoppen, de boodschappen dus, groente, fruit, melk, kaas en brood. Daarna besluit ik richting huis te gaan.
Na thuiskomst spullen opruimen, bakje koffie erbij en lekker even buiten zitten met een tijdschrift. Ondertussen komen de vogeltjes al kwetterend kijken of er nog eten ligt en tot mijn verbazing zit er een jong Chickedie exemplaar vlak bij. Zal ik het wagen om de camera te pakken? En jawel hoor, hij volgt me helemaal en ik kan tot op 2 meter afstand komen.
Snel een plaatje en .........weg vliegt hij, geroepen door zijn moeder.
Nog wat plantjes voorzien van water, want die smachten erom. Ook de kruiden die het wel of niet overleeft hebben afgelopen winter, krijgen weer een dompelbadje.
Voor het avondeten had ik besloten om broccoli met een vers worstje en aardappelen te eten en besluit om de worstjes te BBQ-en. Hahaha, wie had dat gedacht om half maart al te kunnen BBQ-en bij een temperatuur van inmiddels 26 graden in de zon!!! Heerlijk zijn ze, vinden we (de kids en ik) en rond half zes breng ik Joey weer naar zijn sport.
Op de terugweg hoef ik manlief nog niet op te halen, want die stapt maar net in een volgende meeting. Ondertussen krijg ik een smsje van mijn zus. Die zit in Oostenrijk in de sneeuw. Wat een rare gewaarwording. De een in de kou met dikke jassen en broeken aan en wij in onze t-shirtjes met korte of geen mouwen. Onbegrijpelijk!
Maar rond zeven uur draait de wind, er komt zware bewolking aan terwijl ik Jack ga ophalen..... benieuwd of er regen zal komen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Als het weer zo blijft mogen we niet mopperen. Kunnen we ons bruin wat langer bewaren. Want je weet het gaat er net zo snel weer af als het er op komt.
Golf natuur talent ? Van wie zou je dat hebben. Maar heel erg leuk.Ik bak er niets van,We hebben het ooit wel eens gedaan in canada bij oom George in Oakville.
Zo te horen zit de stemming er weer in. Veel geluk en tot over enkele weken.We hebben eer zin in.
Ma en pa

Anoniem zei

He zusje

Ja dat was zeker een verschil, ik in de sneeuw en jij op de golfbaan in de zon! Wat goed van je dat je bent gaan golven, ziet er superecht uit hoor! Gaan we dit in mei ook doen? Lijkt me leuk!

Kus van je zus...