woensdag 19 maart 2008

Vochtig voorjaarsweer en een pakketje

Vandaag zijn de temperaturen opgelopen en er zit regen in de lucht. Ze hadden het begin deze week al voorspeld en het blijkt gewoon te kloppen! De lucht is zwaar bewolkt maar het is erg zacht weer. Het is rond de 17 graden en dat is vergeleken bij begin deze week lekker. Er was wel een zonnetje maar het was fris door de wind.

Het was oorspronkelijk de bedoeling dat de quiltlessen gingen beginnen. Maar zoals ik al eerder schreef kreeg ik te horen dat de lessen worden opgeschort naar volgende maand. Balen dus. Ik moet mezelf toch weer een beetje oppeppen, want ik had er echt zin in. Mijn tas met alle benodigdheden stond al klaar. Nu ben ik benieuwd of ze het nog vaker gaan uitstellen, want om dit nu van de zomer te doen lijkt mij ook niks.
Dan maar een lekker boek uit de kast en heerlijk lezen met en passant de was en strijk. Dat valt hier altijd erg tegen, want de machines kunnen 8 kilo verwerken en dus heb ik ook 1,5 keer zoveel op te ruimen en strijken.

In de namiddag zijn we aan het basketballen en plotseling ontdekken we een pakketje op de oprit.
Petty( uit Nederland) had wel verteld dat er een pakketje onderweg was, maar het is toch weer een verrassing als dat aankomt. En ook, wat er in zal zitten. Er bleek vanalles in te zitten; een verlaat verjaardagscadeau voor Nikkie: een Diddle-kaasblad en sleutelhanger en een pak witte vlokken. Nikkie glunderde en was weer helemaal blij, want dat had ze/ we al lang moeten missen.

Voor Jack keukenstroop van de Zeeuwse boerin en een pak koffie (jawel DE) met een koffieapperaat.

Die man zijn hele avond is goed en hij zwijmelt constant over zijn boterhammetje met stroop. De kan is eigenlijk ideaal voor op het werk, want de koffie is er erg slap. Voor Joey is er hagelslag en gestampte muisjes en voor mij een Libelle, de Magriet en een Ditjes en datjes. We krijgen trek in al die lekkere toetjes van de reclamefoto's die we zien in de bladen. Stom dat zelfs dit stikleuk is om te zien. En, niet te vergeten nasikruiden en satesaus ! Dat eten we dus morgen, ook weer handig om te weten. Dus Lintjes, jullie hebben ons hier weer eens heel erg gelukkig gemaakt!!!!


MIDDLE SCHOOL
Gisteravond ben ik naar een voorlichtingsavond geweest van de Middelschool voor Nikkie. Even ter uitleg: het openbare schoolsysteem is gebaseerd op 13 jaar onderwijs beginnend met Kindergarten voor vijfjarigen, en eindigend met de twaalfde klas, waarna leerlingen hun High school diploma behalen. Meestal doorlopen kinderen achtereenvolgens drie verschillende scholen: Elementary School, Middle School (in sommige staten Junior High School genoemd) en High School.

Dus het hele team werd aan de ouders voorgesteld en er was uitleg over wat haar/ons zoal te wachten staat. Het klinkt veelbelovend met veel projecten waaraan ze kan deelnemen. Aan veel van die projecten zit een wedstrijd vast, zoals dat hier de gewoonte is.
Waaronder een leesgroep voor kinderen die erg graag lezen , Math wiskunde dus en Science, wat dus een verzamelwoord is voor wetenschappen in de breedste zin. Ze kan ook een muziekinstrument leren bespelen, en bij die keuze horen zo wie zo twee voorstellingen in het volgend jaar. Nikkie kiest voor de fluit want daar heeft ze dit jaar mee leren spelen. Verder kan ze bij de Art-klas meedoen aan een naschools project; een toneelstuk waar ze nu al zin in heeft. Het is wel een erg grote school, maar er is een geluk, ze hebben de meeste uren in containerachtige klassen en die staan allemaal buiten het grote gebouw.


LADY'S WHO LUNCH......
Rond 11 uur komt Cathy en we besluiten naar de Farm Basket te gaan, een winkel met o.a. planten, veel snuisterijen en zoals de naam al zegt, je kunt er ook een hapje eten. Hier vond ik vorig jaar stroopwafels en Verduin koekjes, alleen deze keer helaas niets Nederlands meer. Wel veel Engelse koekjes en paaseieren in alle soorten. We durven beiden geen chocolade te kopen, want eigenlijk vinden we de Amerikaanse chocolade niet lekker. Tot we aan de kassa komen, waar kapotgeslagen chocolade paashazen om te proeven liggen. En wat blijkt, ze zijn HEERLIJK, en dus gingen we terug om wat van die paashazen te halen. Met de gedachte van:"hebben we toch iets lekkers voor de Pasen".

Vervolgens besluiten we dat het etenstijd is, we zijn weer in voor iets nieuws en het wordt Harber Inn. Een visrestaurant dat er aan de buitenkant erg leuk uitziet. Zelfs binnen komt de onderwaterwereld incl. piraten en visgeur ons al tegenmoet. We worden naar een tafeltje gebracht met erop een plastic zeiltje, ja da's al weer minder. We besluiten een grote gegrilde scampie-dish te nemen, want zo verteld Cathy dat het erg grote scampies zijn," van wel een hand groot". We nemen er een salade bij van de saladebar. Al gauw staat de ober er weer met een plastic bordje, we voelen ons net kleine kinderen op een feestje. Eenmaal bij de saladebar bijkt plastic wel erg in de mode te zijn in dit restaurant. Tupperware doet het hier goed blijkbaar. Enfin, al snel blijkt dat de sla er wat uitgedroogd bij te ligt en we beginnen het ergste te vrezen. Vooral als we merken dat onze schoenen de neiging hebben om aan het plastic vloertje te blijven plakken. We gieren het uit, "waar zijn we nu toch in hemelsnaam beland?".
We zitten net weer aan tafel of de grote scampies, die dus gewone scampies blijken te zijn, worden opgedient. Het resultaat: gekookt, bevroren, in de magnetron ontdooit, wat Cajun-kruiden erop en twee seconden onder de grill!!!

Kortom slechter heb het ik als visfan nog nooit gegeten. We twijfelen zelfs of de
Keuringsdienst van Waren het zou goedkeuren. We besluiten halverwege dat we hier echt weg willen. We rekenen snel af en vertellen er nog bij dat de versheid niet zoals verwacht was, maar dat werd weggewuifd, omdat "wij gezien ons accent van dicht bij de zee kwamen". Nou ja!!! Zelfs hier is de kust 3 a 4 uur verder.
Het vreemde was ook dat het er behoorlijk druk was. We snappen er niks van! Wij besluiten hier dus nooit meer naar toe te gaan!

Dus "gegeten en gedronken"verlaten we het pandje maar Cathy wil toch nog lunchen en weer vis. We besluiten naar Benjamins te gaan, wat inmiddels een van onze favorieten aan het worden is.
Ik neem me voor alleen thee en een taartje te nemen, maar Cathy neemt Fish and Chips met Azijn. Voor ik er erg in heb bestel ik ook het zelfde! Want ik bedacht dat wanneer ik het niet helemaal op zou kunnen, het in een box kan (een doggybag).
Maar we eten de vis allebei op en zelfs de frietjes blijven niet onaangeroerd. We staan versteld van ons zelf, hebben we dan toch nog een fatsoenlijke lunch achter de rug!

VOORUIT MET DE GEIT!
Na de lunch gaan we bij een mini-tuindertje langs, die wat nieuwe spulletjes heeft uitgestald en lopen wat rond terwijl de maaltijd zakt. Ze hebben allerlei metalen beelden, maar ook fonteinen, viooltjes, rekjes en windgongen. Binnen is er vogelzaad, plantenzaad en meer van dat soort spul te vinden. Ze hebben er al voorbereidingen getroffen om de nieuwe voorraad straks kwijt te kunnen.
Fruitboompjes, tomaten-, aardbei- en sla-plantjes waarvan sommige al gearriveerd zijn. En plots valt ons oog op een metalen geit, een leuk grappig beestje dat ik al helemaal in de tuin zie staan met een touw rond zijn nek vastgebonden aan een paal met een waterbak erbij.
Och ja, Cathy vindt hem zo leuk dat ze hem koopt. Dus de geit wordt ingeladen en staat waarschijnlijk straks al bij Cathy in de tuin te grazen. En ik geef haar nog een tip, maai eerst een cirkel rondom hem, anders klopt het plaatje niet. En al lachend besluit ze dat het een enorm goed idee is.

Ondertussen ben ik in gesprek met de eigenaar geraakt en heb ik mijn vraag neergelegd waar ik hier moet zijn om de tuin aan te pakken en of hij een idee heeft wat dat gaat kosten. Toevallig zit er dus net een contracter te eten en nu komt die man volgende week kijken en dan hoor ik hopelijk meer. Ik wil hem vragen wat het kost om de tuin egaler te maken, zodat we er een zwembad op kunnen zetten en ik een moestuintje kan aanleggen. Ben heel benieuwd dus!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Je volgende pakket met hollandse smukkel spullen staat ingepakt.Nog even wachten en het komt er aan.
pa

Anoniem zei

haihai fam. sol.
we hebben net de blog ontdekt, echt leuk om te lezen jullie avonturen daar!!
Hier alles oke, beeb 2 zit nog veilig in mn buikie en zal rond 2 juni verwacht worden. Heb wel last van bekkeninstabiliteit dus zit nu met 30 weken al thuis.
Leuk dat je zo af en toe nog Nederlandse pakketjes krijgt, kan me voorstellen dat het een feest is om dat uit te pakken.
Nou we gaan jullie volgen hoor!
groetjes Dirk, Kelly, Kimo en ???