dinsdag 11 maart 2008

Rustdag en Bunco



Vandaag heb ik, na weer een nacht vol gedraai, gezweet, rug- en spierpijn, erg weinig geslapen. Terwijl naast me, manlief de bomen uit het bos probeert te zagen. Natuurlijk viel ik pas weer onder de morgen in slaap, lastig hoor.
Met als gevolg dat ik amper mijn bed uit kan en de heren daarom in mijn pyama met sweater erover en sloffen naar school en werk brengt. Hihihi, ik voel me net ma Flodder, maar ik kan het niet opbrengen vandaag.

Terug thuis ga ik weer op het logeerbed liggen en slaap weer 10 minuten....vervolgens Nikkie naar school en langzaam word ik wakker.
Maar echt zin in iets te doen is er niet en ik dreutel maar wat door huis, een tijdschriftje inkijken, mail lezen en benatwoorden, boterhammetje eten. Buiten de bloembollen bekijken en constateer dat er een narcis opkomt. In ieder geval heeft die het al bijna gehaald. Uiteindelijk besluit ik dat het beter is om gewoon even terug naar bed te gaan, want dit is het ook niet!!!



Eenmaal op bed krijg ik nog drie telefoontjes, en na 13.00 uur val ik in slaap. Vaag besef ik me nog dat mijn zus gebeld heeft, maar heb geen idee waarover het ging.........sorry Anya. Het enige wat ik me ervan herinner is dat ze zei dat ze maar op ging hangen, want dat het zo niet ging...................... waarschijnlijk was ik toch te ver in slaap. En om drie uur word ik wakker van de deurbel, Nikkie komt uit school.


Al met al voel ik me wat meer opgeknapt gelukkig. Want ik moet Joey nog naar springturnen brengen en Jack ophalen.



BUNCO-NIGHT
Vanavond ga ik naar mijn eerste Bunco-night met 11 andere Amerikaanse dames. Bunco is dobbelen (gokken) met een inzet van max $5,- per avond. Bunco is een spelletje dat je speelt met 4 vrouwen per tafel. De vrouw tegenover je is je partner. Er zijn drie dobbelstenen. De eerste ronde moet je zoveel mogelijk 1-en gooien. Elke ronde verder tot 6. Kortom een erg makkelijk spelltje. Het is eigenlijk gewoon het tegenovergestelde van bridgen. Hier mag je veel praten, lachen en er hoeft niet nagedacht te worden.
Elke maand een keer bij een van de vrouwen en dus ook een keer bij mij. Het verdiende geld is voor de winnaar en de verliezer krijgt zijn inleg terug, ik ben benieuwd. Op andere blogverslagen heb ik gelezen dat het erg populair is hier en veel Nederlandse dames er ook aan meedoen. Morgen weet ik er meer over te vertellen.

Vervolgens heb ik Jack een aantal malen gebeld of hij onze vakantie nu al geregeld heeft, maar die jongen heeft het geloof ik veel te druk, maar ik mag het ook niet doen. Hij klaagt dat hij een stijve nek heeft en verwacht vroeg zijn bed in te liggen vandaag....
Enfin, ik ga nu koken. Tagiatelle met zalm en als voorgerecht een gevulde Sint Jacobsschelp. Wens me succes!!!

2 opmerkingen:

Petra zei

Ja het is best grappig hoor Bunco. Dacht eerst zelf dat een soort van bingo achtig iets is, maar het is zelfs nog simpeler dan dat. Wel leuk, met het veranderen van tafel steeds. Kun je lekker een beetje met iedereen beppen ;-)

Anoniem zei

Maakt niet uit meid!! Je klonk inderdaad slaperig en heeeel ver weg toen ik je belde. Ander keertje dan toch!!

Fijn dat je bent opgeknapt....
Kus van je zus!

PS; ben wel erg benieuwd naar je geschilderde kamer..