vrijdag 7 maart 2008

Zwaar bewolkt en dus bakken geblazen


De voorraad ontbijtkoek was maar weer eens op! En aangezien het zwaar bewolkt is en de regen zachtjes begint te vallen, bedacht ik, met Nikkies kinderfeestje morgen voor de boeg, maar eens te gaan bakken.

Al gauw staan er weer 2 ontbijtkoeken in de oven. En maak ik eindelijk opa's krokante havermoutkoekjes, die wonderbaarlijk blijken te groeien in de oven. Ook maak ik chocolade fudge waarvoor je geen oven maar een kookplaat nodig hebt en bak ik maar weer cake-jes.



Daarbij ben ik al enige tijd op zoek naar het recept van Italiaanse bollen. Dus wanneer iemand dat recept tot zijn beschikking heeft, ik ontvang het graag!!!
Het valt me op dat er enorm veel variaties zijn voor beleg, maar wat doe je als je niet over het bolletje zelf beschik. We maken dus maar gebruik van de gewone witte broodjes.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Inderaad weinig te vinden over Italiaanse bollen; zijn dat niet gewoon grote witte bollen?
Enfin, ik vond wel een linkje naar een forum waar je misschen de vraag kun stellen...
http://www.bakkerswereld.org/

Succes....
Kus van je zus!

Anoniem zei

Toch wel een recept gevonden van Italiaans brood....http://www.huijgen.com/ineke/allerecepten.asp#Italiaans brood

Italiaans witbrood
Voor een brood van 1000 gram:
350 ml water
2 theelepels suiker
1 theelepel zout
2 eetlepels olijfolie
650 gram witte bloem
1 pakje gedroogde gist
OF 20 gram verse gist

Anoniem zei

http://www.broodbakken.info/broodreceptenvanAtotenmetZ.htm

En deze met letterlijk honderden soorten brood....

Anoniem zei

Dat ziet er weer lekker uit. Jammer dat je de reuk er niet bij kan voegen.... Ut leik wè un bakkurietje.

Greez xxx

kastelke zei

Hmmm... het water komt me in de mond.
Wil je ons ook nog verwennen met de receptjes? Of zijn dat familiale geheimen?

Anoniem zei

of eh... www.webchef.nl, daar verdrink je in de recepten