woensdag 12 maart 2008

Joey heeft last van heimwee

Vanmorgen, na twee nachten met weinig slaap, eindelijk weer wat frisser en fruitiger opgestaan! Gisteren ben ik dus naar mijn maandelijks dobbelavondje(Bunco). Het was voor mij de eerste keer, terwijl de meeste andere dames al voor de tweede keer bezig waren.

Bunco bestaat dus uit drie of vier ronden, die elk zes spelletjes bevatten. Het eerste spel dobbel je om alleen 1en, 2de om 2en, enz. Wie dan het eerste 3 enen heeft gegooid moet Bunco roepen en dan stopt het hele spel. Ondertussen wordt er regelmatig van tafel en partners gewisseld. Leuke manier want zo kom ik in contact met de meeste dames. En gekwebbeld dat er wordt!!! Ik merk wel, dat ik me in een grote groep, moeilijk kan concentreren. Het is of op ht spel of op mijn taal.
De gastvrouw heeft wat hapjes en wijn op tafel gezet en na elke ronde is het even snaaien voor de meeste. Ik heb mijn buikje nog vol.
Het is gisteren toch later geworden dan ik had gepland. Ik heb dus maar een pizza bij Domino's besteld en we hebben mazzel; koop er een, dan krijg je er twee!!!
Rond half tien is het spel afgelopen en worden de prijzen verdeeld. Daarna is iedereen weer snel verdwenen. Ik word thuis gebracht door Maribel, die zat te klagen dat er veel te weinig eten was geweest. Het is kennelijk de bedoeling, dat er voor iedereen een maaltijd is. Nou, dat heb ik niet echt uit de uitnodiging begrepen, maar oke, het was wel gezellig geweest.
Volgende maand gaan we op kraambezoek, want de dame die volgende maand gastvrouw is, bevalt volgende week. Dat wordt hier blijkbaar allemaal gepland! Ze vertelde me dat ze de eerste drie weken niet mag autorijden...??? Daar snap ik niet veel van, maar ik vermoed dat het een keizersnee zal worden. Maar dan nog kan ik me dit laatste niet herinneren uit mijn kraamtijd.

Terug thuisgekomen, begrijp ik van Jack dat Joey het momenteel erg moeilijk heeft, heimwee en hij was maar vroeg op bed gaan liggen. Dus moeders naar boven en daar ligt hij in de donker, wel wakker. Hij was al een paar weken geleden begonnen met de vertellen dat het leven in NL met zijn vrienden veel gezelliger was dan hier. Hij vindt ze hier ook te oppervlakkig en gewoon heel anders. De meiden giegelen constant en praten met van die nep stemmetjes. Jongens zijn veelal grof en schelden veel. Ja, daar zijn we inderdaad anders in!!
En de twee"goede" vrienden gaan volgend jaar naar een andere school. En daarom wil hij die ook niet thuis uitnodigen, want volgend jaar ziet hij ze dus toch niet meer. Kortom, een lekker dipje!! Na hem wat getroost te hebben, probeert hij te gaan slapen. En wij kijken nog even Zorro af en liggen rond 11 uur te slapen.

Vandaag ga ik verder met schilderen. Het zwart wordt op de muren gesmeerd. Lekker gevoel weer. Nou ik maak wel weer foto's....

Geen opmerkingen: